Imprezy masowe

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej

Aby zorganizować imprezę masową należy uzyskać zezwolenie właściwego wójta, burmistrza lub prezydenta miasta. Za zorganizowanie takiej imprezy bez stosownego pozwolenia można zapłacić grzywnę a nawet być pozbawionym wolności.

Co to jest impreza masowa?

Impreza masowa to impreza sportowa, artystyczna, rozrywkowa, na której może być obecne nie mniej niż 1000 osób w wypadku imprez na otwartym powietrzu i 300 osób w wypadku budynków. 

Imprezą masową w wymyśl przepisów ustawy o bezpieczeństwie masowym nie są imprezy odbywające się w teatrach, operach, operetkach, filharmoniach, kinach, muzeach, bibliotekach, domach kultury i galeriach sztuki, a także imprezy organizowane w placówkach oświatowych, imprezy sportowe z udziałem sportowców niepełnosprawnych, imprezy organizowane w ramach współzawodnictwa sportowego dzieci i młodzieży oraz imprezy rekreacyjne.

Właściwy organ

W sprawie wydawania zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej właściwy jest wójt, burmistrz lub prezydent miasta.

Wniosek

Organizator musi zgłosić wójtowi (burmistrzowi, prezydentowi miasta) chęć zorganizowania imprezy masowej. Musi to uczynić najpóźniej 30 dni przed datą planowanej imprezy. W zgłoszeniu musi być wniosek o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej. 

Do wniosku należy załączyć szereg dokumentów:

  • Opinie właściwego miejscowo komendanta Policji,
  • Opinię właściwego miejscowo Komendanta Państwowej Straży Pożarnej,
  • Opinię właściwego miejscowo kierownika pogotowia ratunkowego,
  • Opinię właściwego miejscowo państwowego inspektora sanitarnego,
  • Graficzny plan obiektu ,
  • Regulamin obiektu,
  • Program i regulamin imprezy masowej,
  • Informację o prognozowanej liczbie osób uczestniczącej w imprezie,
  • Polisę ubezpieczeniową
  • Informację dotyczącą ochrony, planu ewakuacji oraz osoby odpowiedzialnej za porządek i bezpieczeństwo.

Opłata

Za rozpatrzenie wniosku i wydanie decyzji należy zapłacić. Opłata skarbowa w sprawie o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej wynosi 82 zł. Opłatę tę należy wnieść na rachunek bankowy urzędu gminy albo w kasie urzędu. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej należy dołączyć wniosku.

Decyzja

Zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej (analogicznie odmowę wydania zezwolenia) następuje w formie decyzji administracyjnej. Organ ma na to 14 dni d dnia złożenia wniosku.

Odwołanie

Od decyzji zezwalającej na przeprowadzenie imprezy masowej lub decyzji o odmowie wydania zezwolenia służy odwołanie. Odwołanie wnosi się na piśmie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od doręczenia decyzji. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem wójta, burmistrza, prezydenta, który wydał decyzję.